Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Timp şi bani pierduţi pe "telenovela" CFR Marfă

Decizia prin care s-a oprit privatizarea CFR Marfă este interpretată în fel şi chip de actorii politici, fiecare parte găsind vinovaţii în taberele adverse.

Timp şi bani pierduţi pe "telenovela" CFR Marfă

Articol de Sergiu Şteţ, 15 Octombrie 2013, 18:25

Principala formaţiune din opoziţia parlamentară, Partidul Democrat-Liberal, a anunţat că va depune o moţiune simplă pe tema eşecului privatizării companiei CFR Marfă.

Moţiunea simplă nu are efecte juridice, însă este un prilej de dezbatere în parlament a unor chestiuni controversate.

Decizia de aseară prin care s-a oprit privatizarea CFR Marfă este interpretată în fel şi chip, fiecare parte găsind vinovaţii în taberele adverse.

Anunţul privind depunerea unei moţiuni simple în parlament a fost făcut de prim-vicepreşedintele PDL, Cătălin Predoiu.

Eventuala depunere a moţiunii simple fusese anunţată anterior de liderul PDL, Vasile Blaga, care a catalogat situaţia de la CFR Marfă drept un eşec al actualei guvernări Ponta.

"Un nou eşec marca Victor Ponta - şi lucrul ăsta era previzibil, pentru că a fost o mânăreală de la cap la coadă: cum s-au schimbat regulile jocului în timpul jocului, cum pe parcurs au fost şterse datorii de peste 147 de milioane de euro ş.a.m.d", a spus Vasile Blaga.

Cine este răspunzător pentru "telenovela CFR Marfă"?

Din partea PSD şi-a exprimat poziţia şeful Departamentului Transporturi şi Infrastructură, Sorin Bota.

Acesta consideră că s-au pierdut timp şi bani pe "telenovela CFR Marfă".

Sorin Bota cataloghează şi el situaţia de la CFR Marfă drept un eşec de care îl consideră vinovat pe preşedintele comisiei de privatizare, Cristian Ghibu.

Ministrul Transporturilor, felicitat la scenă deschisă

Fostul ministru al transporturilor, Relu Fenechiu, este însă de părere că nu trebuie căutaţi vinovaţi.

Preşedintele PNL, copreşedinte al USL, Crin Antonescu, susţine această poziţie a liberalilor care conduc, prin Ramona Mănescu, şi au condus prin Relu Fenechiu Ministerul Transporturilor.

"A aplicat foarte strict condiţiile contractuale şi legea. A trecut termenul respectiv. Chiar dacă, sigur, va exista o întreagă dezbatere, se va vorbi despre eşecul acestei privatizări, este un eşec de etapă. Din punctul de vedere al ministrului, trebuia să primeze respectarea exactă a legii, ceea ce Ramona Mănescu a făcut şi este un lucru pentru care o felicit", a spus Antonescu.

GFR: Statul este vinovat

Nici pâna la această oră nu e clar din cauza cui a fost oprită în ultimul moment privatizarea CFR Marfă.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, luni seara, că cumpăratorul, Grup Feroviar Român, ar fi putut plăti suma de 170 de milioane de euro, renunţând la condiţiile de suspendare a contractului de privatizare.

Reprezentantul Grup Feroviar, Gruia Stoica, spune că statul nu şi-a respectat obligaţiile, dar a anunţat că va participa la o eventuală reluare a privatizării CFR Marfă.

Deocamdată, cel puţin, conducerea Grup Feroviar nu a solicitat statului, pe care îl consideră vinovat de eşecul privatizării, returnarea garanţiei de participare în valoare de 10 milioane de euro.

VIDEO Ședință de guvern la Timișoara
Știri 25 Aprilie 2024, 09:00

VIDEO Ședință de guvern la Timișoara

Propunerea ca şedinţa să se desfăşoare la Timişoara a venit din partea preşedintelui interimar al Camerei Deputaţilor, Alfred...

VIDEO Ședință de guvern la Timișoara
România și Coreea de Sud vor coopera în domeniul energiei nucleare
Știri 25 Aprilie 2024, 08:42

România și Coreea de Sud vor coopera în domeniul energiei nucleare

România este foarte interesată să lucreze cu parteneri internaţionali în dezvoltarea şi implementarea tehnologiei...

România și Coreea de Sud vor coopera în domeniul energiei nucleare
Guvernul vrea să introducă salariul minim european în România
Știri 24 Aprilie 2024, 10:08

Guvernul vrea să introducă salariul minim european în România

Sunt în discuţie mai multe formule de calcul, dar pentru început salariul minim brut ar urma să crească de la 1 iulie de la...

Guvernul vrea să introducă salariul minim european în România
România şi Coreea de Sud își extind cooperarea bilaterală
Știri 23 Aprilie 2024, 16:47

România şi Coreea de Sud își extind cooperarea bilaterală

Domenii precum apărarea, energia nucleară, investiţiile şi comerţul exterior s-au aflat în centrul convorbirilor dintre...

România şi Coreea de Sud își extind cooperarea bilaterală
Parlamentul a aprobat participarea militarilor români la constituirea unei grupări navale de deminare în Marea Neagră
Știri 22 Aprilie 2024, 17:15

Parlamentul a aprobat participarea militarilor români la constituirea unei grupări navale de deminare în Marea Neagră

Cu 261 de voturi pentru şi şapte împotrivă, plenul reunit a aprobat şi solicitarea şefului statului pentru participarea...

Parlamentul a aprobat participarea militarilor români la constituirea unei grupări navale de deminare în Marea Neagră
Preşedintele Klaus Iohannis este în vizită oficială în Coreea de Sud
Știri 22 Aprilie 2024, 13:50

Preşedintele Klaus Iohannis este în vizită oficială în Coreea de Sud

Coreea de Sud este prima ţară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relaţiile la nivel de parteneriat strategic.

Preşedintele Klaus Iohannis este în vizită oficială în Coreea de Sud
Parlamentul se pronunță pe participarea Armatei Române la misiuni de securitate la Marea Roşie şi Marea Neagră
Știri 22 Aprilie 2024, 10:43

Parlamentul se pronunță pe participarea Armatei Române la misiuni de securitate la Marea Roşie şi Marea Neagră

Parlamentul se reuneşte în şedinţă comună pentru a supune aprobării solicitările preşedintelui Klaus Iohannis cu privire la...

Parlamentul se pronunță pe participarea Armatei Române la misiuni de securitate la Marea Roşie şi Marea Neagră
Autorităţile române, interesate de atragerea de finanţări pentru Portul Constanța
Știri 19 Aprilie 2024, 19:50

Autorităţile române, interesate de atragerea de finanţări pentru Portul Constanța

Dezvoltarea capacităţii Portului Constanţa, cel mai mare hub de distribuţie a mărfurilor la Marea Neagră pentru Europa...

Autorităţile române, interesate de atragerea de finanţări pentru Portul Constanța