Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Ovidiu Miculescu: SRR își onorează, zi de zi, misiunea publică

Preşedintele – director general al SRR, Ovidiu Miculescu susţine că scoaterea din impas a TVR necesită "abordări serioase şi competente cu toți actorii implicați, analizate în context mediatic internațional şi nu exclusiv la nivel politic".

Ovidiu Miculescu: SRR își onorează, zi de zi, misiunea publică

Articol de Radio România, 03 Martie 2016, 15:33

Preşedintele – director general al SRR, Ovidiu Miculescu consideră că orice discuţie menită să scoată din impas TVR, chiar şi într-un an electoral, trebuie să beneficieze de abordări serioase şi competente cu toți actorii implicați, analizate în context mediatic internațional şi nu exclusiv la nivel politic.

Ovidiu Miculescu a spus că Societatea Română de Radiodifuziune este printre puţinele servicii publice din România, dacă nu chiar singurul, care şi-a dovedit, prin rezultate cuantificabile, performanţa atât din punct de vedere editorial, cât şi financiar.

Cifrele de audienţă, execuţiile bugetare ale ultimilor ani, sondajele sociologice efectuate în rândul publicului, prestigiul de care se bucură pe plan internațional sunt probe incontestabile ale felului în care SRR își onorează zi de zi misiunea publică.

Toate aceste rezultate de necontestat, evidenţiate în Rapoartele anuale de activitate înaintate Parlamentului României, instituţie căreia S.R.R. i se subordonează, au fost obținute respectând, în literă şi în spirit, Legea nr.41/1994 privind organizarea şi funcţionarea Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) şi Societăţii Române de Televiziune (TVR).

Invocarea astăzi a unor inadvertențe în corpul Legii și a le folosi ca argument în a explica „criza în care se zbate de ani de zile TVR” este proba unei abordări nerealiste, sortite din start unui dureros eșec. Nu Legea a împins TVR în situația dramatică în care se află, ci modul în care a fost condusă până în prezent. Orice afirmație privind cusururile Legii (cu siguranță perfectibilă, ca orice altă lege) este flagrant infirmată de funcționarea și rezultatele SRR. O Lege proastă are efecte catastrofale oriunde se aplică. Cum poate susține cineva că Legea e vinovată când bilanțurile activității celor două societăți pe care le guvernează, SRR și TVR, sunt atât de diferite?

A ne imagina că TVR va fi salvată prin intervenții abrupte în Lege, în total dezacord cu mecanismul de funcționare a celor două societăți, nu numai că nu va produce providențiala salvare a televiziunii publice, dar riscă să producă grave și ireversibile perturbări în stabilitatea editorială şi financiară a SRR, a afirmat Ovidiu Miculescu.

Societatea Română de Radiodifuziune a avut de-a lungul anilor o constantă politică sincronizată permanent cu agenda cetăţeanului plătitor de taxă; iar această relaţie dintre un serviciu public şi oameni s-a consumat într-o deplină reciprocitate. Românii care plătesc taxa radio ascultă, primesc, într-o proporţie covârşitoare, programele posturilor Radio România şi beneficiază de toate produsele generate la nivel naţional sau internaţional de SRR. Niciun articol, niciun paragraf din Legea de funcționare nu a împiedicat SRR în buna și eficienta desfășurare a activității.

Managementul neperformant și perpetuat al TVR de după 2005 este singurul și adevăratul vinovat de situaţia de-o gravitate fără precedent în care a ajuns astăzi societatea.

Invocarea Legii 41/1994 ca pretext pentru lipsa de performanţă este inacceptabilă, câtă vreme serviciul public de televiziune a înregistrat în anul 2004 un profit net considerabil, conform Raportului de activitate al Consiliului de Administrație depus la Parlamentul României. În tot acest interval SRR a performat și performează respectând acelaşi act normativ! Deci nu Legea nr. 41/1994 este o piedică în calea performanței TVR, arată Ovidiu Miculescu.

Conform sondajelor de audienţă, în acest moment, cu peste 4,5 milioane de ascultători,Radio România este principala sursă de informaţii pentru public. De asemenea, într-o lume a tabloidizării şi subordonării mediei pe criterii discutabile, postul public de radio este cel mai important promotor al culturii autohtone la nivel național şi internațional.

Orice comparaţie între cele două societăți este menită să demonstreze faptul că succesul şi stabilitatea sunt posibile sub actualul cadru legislativ.

Guvernați de aceeași lege, în timp ce SRR a construit Târgul Internaţional de Carte Gaudeamus (unul dintre cele mai mari şi respectabile din Europa) și Festivalul Internaţional al Orchestrelor Radio (o manifestare cu caracter de unicitate în peisajul cultural şi mediatic internaţional),TVR a închis canalul Cultural, singurul de gen în plan național! Totul depinde numai și numai de oamenii care au în mână corpul Legii, de capacitatea acestora de a reuși performanțele profesionale pe care Legea le permite!

Propunerea de modificare a Legii 41, aşa cum este ea acum, făcută ”pe picior” în procedură de urgență, fără consultări cu cele două societăți vizate, cu specialiștii în domeniu, nu reprezintă decât o ”perdea de fum” menită să ascundă incapacitatea celor responsabili de găsire a unor soluții reale și eficiente pentru a asigura redresarea financiară a televiziunii publice, în deplin acord cu Legea!

Punctul central al inițiativei legislative, imaginat ca o soluție de salvare a TVR-ului, rezidă în separarea funcției de decizie la nivelul conducătorului societății, ceea ce demonstrează o cunoaştere cel mult aproximativă a mecanismelor de funcţionare a celor două servicii publice, mai precizează Ovidiu Miculescu. El consideră că, mai mult, temelia acestei construcții este neconstituțională.

Aplicarea acestei modificări și nu numai a acesteia (de exemplu cele referitoare la desemnarea, funcționarea și atribuțiile Comitetelor Directoare) ar putea produce blocaje cu adevărat incontrolabile la nivelul tuturor palierelor celor două servicii publice. Un management performant înseamnă înainte de toate coerență în actul decizional, atribuții și responsabilități distinct marcate și asumate, pârghii clare și funcționale precum și un singur centru de comandă (verificat, desigur, de Consiliul de administrație). Totodată, operarea mecanică a unor asemenea modificări, fără a acorda palierului de management executiv pârghiile de acţiune necesare şi libertatea de a aplica legile specific industriei, inclusiv în mass-media publică, nu reprezintă o garanţie a performanţei şi, cu atât mai puţin, a îmbunătăţirii situaţiei financiare. Chiar si o propunere minora de modificare a Legii 41 trebuie sa aiba o finalitate realistă, funcțională și benefică serviciilor publice a căror activitate o reglementează.

Schimbarea legii de dragul schimbării va afecta nu doar calitatea actului editorial, cu influenţe directe asupra dreptului la informare pentru milioanele de ascultători şi useri, dar va avea efecte şi asupra SRR ca organizație: amestecarea atribuţiilor de conducere, perturbarea lanţului de decizie, demotivarea salariaţilor şi a managerilor, măcar prin prisma faptului că această iniţiativă legislativă superficială ar induce ideea că politicul ar premia incompetenţa managerilor TVR şi ar sancționa rezultatele foarte bune, palpabile, ale managementului şi ale personalului de execuţie din SRR.

Președintele Director General al SRR concluzionează că această inițiativă legislativă nu constituie în niciun caz o soluție pentru acoperirea/recuperarea celor aproape de 200 milioane euro a TVR.

În schimb, în opinia lui Ovidiu Miculescu, această inițiativă legislativă poate să compromită stabilitatea, performanța profesională și eficienta financiara a SRR. Cu alte cuvinte, să fie letală pentru Societatea Română de Radiodifuziune!

Preşedintele – director general al SRR, Ovidiu Miculescu consideră că orice discuţie menită să scoată din impas TVR, chiar şi într-un an electoral, trebuie să beneficieze de abordări serioase şi competente cu toți actorii implicați, analizate în context mediatic internațional şi nu exclusiv la nivel politic.

Ovidiu Miculescu a spus că Societatea Română de Radiodifuziune este printre puţinele servicii publice din România, dacă nu chiar singurul, care şi-a dovedit, prin rezultate cuantificabile, performanţa atât din punct de vedere editorial, cât şi financiar. Cifrele de audienţă, execuţiile bugetare ale ultimilor ani, sondajele sociologice efectuate în rândul publicului, prestigiul de care se bucură pe plan internațional sunt probe incontestabile ale felului în care SRR își onorează zi de zi misiunea publică.

Toate aceste rezultate de necontestat, evidenţiate în Rapoartele anuale de activitate înaintate Parlamentului României, instituţie căreia S.R.R. i se subordonează, au fost obținute respectând, în literă şi în spirit, Legea nr.41/1994 privind organizarea şi funcţionarea Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) şi Societăţii Române de Televiziune (TVR).

Invocarea astăzi a unor inadvertențe în corpul Legii și a le folosi ca argument în a explica „criza în care se zbate de ani de zile TVR” este proba unei abordări nerealiste, sortite din start unui dureros eșec. Nu Legea a împins TVR în situația dramatică în care se află, ci modul în care a fost condusă până în prezent. Orice afirmație privind cusururile Legii (cu siguranță perfectibilă, ca orice altă lege) este flagrant infirmată de funcționarea și rezultatele SRR. O Lege proastă are efecte catastrofale oriunde se aplică. Cum poate susține cineva că Legea e vinovată când bilanțurile activității celor două societăți pe care le guvernează, SRR și TVR, sunt atât de diferite?

A ne imagina că TVR va fi salvată prin intervenții abrupte în Lege, în total dezacord cu mecanismul de funcționare a celor două societăți, nu numai că nu va produce providențiala salvare a televiziunii publice, dar riscă să producă grave și ireversibile perturbări în stabilitatea editorială şi financiară a SRR, a afirmat Ovidiu Miculescu.

Societatea Română de Radiodifuziune a avut de-a lungul anilor o constantă politică sincronizată permanent cu agenda cetăţeanului plătitor de taxă; iar această relaţie dintre un serviciu public şi oameni s-a consumat într-o deplină reciprocitate. Românii care plătesc taxa radio ascultă, primesc, într-o proporţie covârşitoare, programele posturilor Radio România şi beneficiază de toate produsele generate la nivel naţional sau internaţional de SRR. Niciun articol, niciun paragraf din Legea de funcționare nu a împiedicat SRR în buna și eficienta desfășurare a activității.

Managementul neperformant și perpetuat al TVR de după 2005 este singurul și adevăratul vinovat de situaţia de-o gravitate fără precedent în care a ajuns astăzi societatea.

Invocarea Legii 41/1994 ca pretext pentru lipsa de performanţă este inacceptabilă, câtă vreme serviciul public de televiziune a înregistrat în anul 2004 un profit net considerabil, conform Raportului de activitate al Consiliului de Administrație depus la Parlamentul României. În tot acest interval SRR a performat și performează respectând acelaşi act normativ! Deci nu Legea nr. 41/1994 este o piedică în calea performanței TVR, arată Ovidiu Miculescu.

Conform sondajelor de audienţă, în acest moment, cu peste 4,5 milioane de ascultători,Radio România este principala sursă de informaţii pentru public. De asemenea, într-o lume a tabloidizării şi subordonării mediei pe criterii discutabile, postul public de radio este cel mai important promotor al culturii autohtone la nivel național şi internațional.

Orice comparaţie între cele două societăți este menită să demonstreze faptul că succesul şi stabilitatea sunt posibile sub actualul cadru legislativ. Guvernați de aceeași lege, în timp ce SRR a construit Târgul Internaţional de Carte Gaudeamus (unul dintre cele mai mari şi respectabile din Europa) și Festivalul Internaţional al Orchestrelor Radio (o manifestare cu caracter de unicitate în peisajul cultural şi mediatic internaţional),TVR a închis canalul Cultural, singurul de gen în plan național! Totul depinde numai și numai de oamenii care au în mână corpul Legii, de capacitatea acestora de a reuși performanțele profesionale pe care Legea le permite!

Propunerea de modificare a Legii 41, aşa cum este ea acum, făcută ”pe picior” în procedură de urgență, fără consultări cu cele două societăți vizate, cu specialiștii în domeniu, nu reprezintă decât o ”perdea de fum” menită să ascundă incapacitatea celor responsabili de găsire a unor soluții reale și eficiente pentru a asigura redresarea financiară a televiziunii publice, în deplin acord cu Legea!

Punctul central al inițiativei legislative, imaginat ca o soluție de salvare a TVR-ului, rezidă în separarea funcției de decizie la nivelul conducătorului societății, ceea ce demonstrează o cunoaştere cel mult aproximativă a mecanismelor de funcţionare a celor două servicii publice, mai precizează Ovidiu Miculescu. El consideră că, mai mult, temelia acestei construcții este neconstituțională.

Aplicarea acestei modificări și nu numai a acesteia (de exemplu cele referitoare la desemnarea, funcționarea și atribuțiile Comitetelor Directoare) ar putea produce blocaje cu adevărat incontrolabile la nivelul tuturor palierelor celor două servicii publice. Un management performant înseamnă înainte de toate coerență în actul decizional, atribuții și responsabilități distinct marcate și asumate, pârghii clare și funcționale precum și un singur centru de comandă (verificat, desigur, de Consiliul de administrație). Totodată, operarea mecanică a unor asemenea modificări, fără a acorda palierului de management executiv pârghiile de acţiune necesare şi libertatea de a aplica legile specific industriei, inclusiv în mass-media publică, nu reprezintă o garanţie a performanţei şi, cu atât mai puţin, a îmbunătăţirii situaţiei financiare. Chiar si o propunere minora de modificare a Legii 41 trebuie sa aiba o finalitate realistă, funcțională și benefică serviciilor publice a căror activitate o reglementează.

Schimbarea legii de dragul schimbării va afecta nu doar calitatea actului editorial, cu influenţe directe asupra dreptului la informare pentru milioanele de ascultători şi useri, dar va avea efecte şi asupra SRR ca organizație: amestecarea atribuţiilor de conducere, perturbarea lanţului de decizie, demotivarea salariaţilor şi a managerilor, măcar prin prisma faptului că această iniţiativă legislativă superficială ar induce ideea că politicul ar premia incompetenţa managerilor TVR şi ar sancționa rezultatele foarte bune, palpabile, ale managementului şi ale personalului de execuţie din SRR.

Președintele Director General al SRR concluzionează că această inițiativă legislativă nu constituie în niciun caz o soluție pentru acoperirea/recuperarea celor aproape de 200 milioane euro a TVR.

În schimb, în opinia lui Ovidiu Miculescu, această inițiativă legislativă poate să compromită stabilitatea, performanța profesională și eficienta financiara a SRR. Cu alte cuvinte, să fie letală pentru Societatea Română de Radiodifuziune!
- See more at: http://www.romania-actualitati.ro/ovidiu_miculescu_srr_isi_onoreaza_zi_de_zi_misiunea_publica-87410#sthash.pktb6lUJ.dpuf

VIDEO Ședință de guvern la Timișoara
Știri 25 Aprilie 2024, 09:00

VIDEO Ședință de guvern la Timișoara

Propunerea ca şedinţa să se desfăşoare la Timişoara a venit din partea preşedintelui interimar al Camerei Deputaţilor, Alfred...

VIDEO Ședință de guvern la Timișoara
România și Coreea de Sud vor coopera în domeniul energiei nucleare
Știri 25 Aprilie 2024, 08:42

România și Coreea de Sud vor coopera în domeniul energiei nucleare

România este foarte interesată să lucreze cu parteneri internaţionali în dezvoltarea şi implementarea tehnologiei...

România și Coreea de Sud vor coopera în domeniul energiei nucleare
Guvernul vrea să introducă salariul minim european în România
Știri 24 Aprilie 2024, 10:08

Guvernul vrea să introducă salariul minim european în România

Sunt în discuţie mai multe formule de calcul, dar pentru început salariul minim brut ar urma să crească de la 1 iulie de la...

Guvernul vrea să introducă salariul minim european în România
România şi Coreea de Sud își extind cooperarea bilaterală
Știri 23 Aprilie 2024, 16:47

România şi Coreea de Sud își extind cooperarea bilaterală

Domenii precum apărarea, energia nucleară, investiţiile şi comerţul exterior s-au aflat în centrul convorbirilor dintre...

România şi Coreea de Sud își extind cooperarea bilaterală
Parlamentul a aprobat participarea militarilor români la constituirea unei grupări navale de deminare în Marea Neagră
Știri 22 Aprilie 2024, 17:15

Parlamentul a aprobat participarea militarilor români la constituirea unei grupări navale de deminare în Marea Neagră

Cu 261 de voturi pentru şi şapte împotrivă, plenul reunit a aprobat şi solicitarea şefului statului pentru participarea...

Parlamentul a aprobat participarea militarilor români la constituirea unei grupări navale de deminare în Marea Neagră
Preşedintele Klaus Iohannis este în vizită oficială în Coreea de Sud
Știri 22 Aprilie 2024, 13:50

Preşedintele Klaus Iohannis este în vizită oficială în Coreea de Sud

Coreea de Sud este prima ţară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relaţiile la nivel de parteneriat strategic.

Preşedintele Klaus Iohannis este în vizită oficială în Coreea de Sud
Parlamentul se pronunță pe participarea Armatei Române la misiuni de securitate la Marea Roşie şi Marea Neagră
Știri 22 Aprilie 2024, 10:43

Parlamentul se pronunță pe participarea Armatei Române la misiuni de securitate la Marea Roşie şi Marea Neagră

Parlamentul se reuneşte în şedinţă comună pentru a supune aprobării solicitările preşedintelui Klaus Iohannis cu privire la...

Parlamentul se pronunță pe participarea Armatei Române la misiuni de securitate la Marea Roşie şi Marea Neagră
Autorităţile române, interesate de atragerea de finanţări pentru Portul Constanța
Știri 19 Aprilie 2024, 19:50

Autorităţile române, interesate de atragerea de finanţări pentru Portul Constanța

Dezvoltarea capacităţii Portului Constanţa, cel mai mare hub de distribuţie a mărfurilor la Marea Neagră pentru Europa...

Autorităţile române, interesate de atragerea de finanţări pentru Portul Constanța