Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Ovidiu Miculescu: SRR își onorează, zi de zi, misiunea publică

Preşedintele – director general al SRR, Ovidiu Miculescu susţine că scoaterea din impas a TVR necesită "abordări serioase şi competente cu toți actorii implicați, analizate în context mediatic internațional şi nu exclusiv la nivel politic".

Ovidiu Miculescu: SRR își onorează, zi de zi, misiunea publică

Articol de Radio România, 03 Martie 2016, 15:33

Preşedintele – director general al SRR, Ovidiu Miculescu consideră că orice discuţie menită să scoată din impas TVR, chiar şi într-un an electoral, trebuie să beneficieze de abordări serioase şi competente cu toți actorii implicați, analizate în context mediatic internațional şi nu exclusiv la nivel politic.

Ovidiu Miculescu a spus că Societatea Română de Radiodifuziune este printre puţinele servicii publice din România, dacă nu chiar singurul, care şi-a dovedit, prin rezultate cuantificabile, performanţa atât din punct de vedere editorial, cât şi financiar.

Cifrele de audienţă, execuţiile bugetare ale ultimilor ani, sondajele sociologice efectuate în rândul publicului, prestigiul de care se bucură pe plan internațional sunt probe incontestabile ale felului în care SRR își onorează zi de zi misiunea publică.

Toate aceste rezultate de necontestat, evidenţiate în Rapoartele anuale de activitate înaintate Parlamentului României, instituţie căreia S.R.R. i se subordonează, au fost obținute respectând, în literă şi în spirit, Legea nr.41/1994 privind organizarea şi funcţionarea Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) şi Societăţii Române de Televiziune (TVR).

Invocarea astăzi a unor inadvertențe în corpul Legii și a le folosi ca argument în a explica „criza în care se zbate de ani de zile TVR” este proba unei abordări nerealiste, sortite din start unui dureros eșec. Nu Legea a împins TVR în situația dramatică în care se află, ci modul în care a fost condusă până în prezent. Orice afirmație privind cusururile Legii (cu siguranță perfectibilă, ca orice altă lege) este flagrant infirmată de funcționarea și rezultatele SRR. O Lege proastă are efecte catastrofale oriunde se aplică. Cum poate susține cineva că Legea e vinovată când bilanțurile activității celor două societăți pe care le guvernează, SRR și TVR, sunt atât de diferite?

A ne imagina că TVR va fi salvată prin intervenții abrupte în Lege, în total dezacord cu mecanismul de funcționare a celor două societăți, nu numai că nu va produce providențiala salvare a televiziunii publice, dar riscă să producă grave și ireversibile perturbări în stabilitatea editorială şi financiară a SRR, a afirmat Ovidiu Miculescu.

Societatea Română de Radiodifuziune a avut de-a lungul anilor o constantă politică sincronizată permanent cu agenda cetăţeanului plătitor de taxă; iar această relaţie dintre un serviciu public şi oameni s-a consumat într-o deplină reciprocitate. Românii care plătesc taxa radio ascultă, primesc, într-o proporţie covârşitoare, programele posturilor Radio România şi beneficiază de toate produsele generate la nivel naţional sau internaţional de SRR. Niciun articol, niciun paragraf din Legea de funcționare nu a împiedicat SRR în buna și eficienta desfășurare a activității.

Managementul neperformant și perpetuat al TVR de după 2005 este singurul și adevăratul vinovat de situaţia de-o gravitate fără precedent în care a ajuns astăzi societatea.

Invocarea Legii 41/1994 ca pretext pentru lipsa de performanţă este inacceptabilă, câtă vreme serviciul public de televiziune a înregistrat în anul 2004 un profit net considerabil, conform Raportului de activitate al Consiliului de Administrație depus la Parlamentul României. În tot acest interval SRR a performat și performează respectând acelaşi act normativ! Deci nu Legea nr. 41/1994 este o piedică în calea performanței TVR, arată Ovidiu Miculescu.

Conform sondajelor de audienţă, în acest moment, cu peste 4,5 milioane de ascultători,Radio România este principala sursă de informaţii pentru public. De asemenea, într-o lume a tabloidizării şi subordonării mediei pe criterii discutabile, postul public de radio este cel mai important promotor al culturii autohtone la nivel național şi internațional.

Orice comparaţie între cele două societăți este menită să demonstreze faptul că succesul şi stabilitatea sunt posibile sub actualul cadru legislativ.

Guvernați de aceeași lege, în timp ce SRR a construit Târgul Internaţional de Carte Gaudeamus (unul dintre cele mai mari şi respectabile din Europa) și Festivalul Internaţional al Orchestrelor Radio (o manifestare cu caracter de unicitate în peisajul cultural şi mediatic internaţional),TVR a închis canalul Cultural, singurul de gen în plan național! Totul depinde numai și numai de oamenii care au în mână corpul Legii, de capacitatea acestora de a reuși performanțele profesionale pe care Legea le permite!

Propunerea de modificare a Legii 41, aşa cum este ea acum, făcută ”pe picior” în procedură de urgență, fără consultări cu cele două societăți vizate, cu specialiștii în domeniu, nu reprezintă decât o ”perdea de fum” menită să ascundă incapacitatea celor responsabili de găsire a unor soluții reale și eficiente pentru a asigura redresarea financiară a televiziunii publice, în deplin acord cu Legea!

Punctul central al inițiativei legislative, imaginat ca o soluție de salvare a TVR-ului, rezidă în separarea funcției de decizie la nivelul conducătorului societății, ceea ce demonstrează o cunoaştere cel mult aproximativă a mecanismelor de funcţionare a celor două servicii publice, mai precizează Ovidiu Miculescu. El consideră că, mai mult, temelia acestei construcții este neconstituțională.

Aplicarea acestei modificări și nu numai a acesteia (de exemplu cele referitoare la desemnarea, funcționarea și atribuțiile Comitetelor Directoare) ar putea produce blocaje cu adevărat incontrolabile la nivelul tuturor palierelor celor două servicii publice. Un management performant înseamnă înainte de toate coerență în actul decizional, atribuții și responsabilități distinct marcate și asumate, pârghii clare și funcționale precum și un singur centru de comandă (verificat, desigur, de Consiliul de administrație). Totodată, operarea mecanică a unor asemenea modificări, fără a acorda palierului de management executiv pârghiile de acţiune necesare şi libertatea de a aplica legile specific industriei, inclusiv în mass-media publică, nu reprezintă o garanţie a performanţei şi, cu atât mai puţin, a îmbunătăţirii situaţiei financiare. Chiar si o propunere minora de modificare a Legii 41 trebuie sa aiba o finalitate realistă, funcțională și benefică serviciilor publice a căror activitate o reglementează.

Schimbarea legii de dragul schimbării va afecta nu doar calitatea actului editorial, cu influenţe directe asupra dreptului la informare pentru milioanele de ascultători şi useri, dar va avea efecte şi asupra SRR ca organizație: amestecarea atribuţiilor de conducere, perturbarea lanţului de decizie, demotivarea salariaţilor şi a managerilor, măcar prin prisma faptului că această iniţiativă legislativă superficială ar induce ideea că politicul ar premia incompetenţa managerilor TVR şi ar sancționa rezultatele foarte bune, palpabile, ale managementului şi ale personalului de execuţie din SRR.

Președintele Director General al SRR concluzionează că această inițiativă legislativă nu constituie în niciun caz o soluție pentru acoperirea/recuperarea celor aproape de 200 milioane euro a TVR.

În schimb, în opinia lui Ovidiu Miculescu, această inițiativă legislativă poate să compromită stabilitatea, performanța profesională și eficienta financiara a SRR. Cu alte cuvinte, să fie letală pentru Societatea Română de Radiodifuziune!

Preşedintele – director general al SRR, Ovidiu Miculescu consideră că orice discuţie menită să scoată din impas TVR, chiar şi într-un an electoral, trebuie să beneficieze de abordări serioase şi competente cu toți actorii implicați, analizate în context mediatic internațional şi nu exclusiv la nivel politic.

Ovidiu Miculescu a spus că Societatea Română de Radiodifuziune este printre puţinele servicii publice din România, dacă nu chiar singurul, care şi-a dovedit, prin rezultate cuantificabile, performanţa atât din punct de vedere editorial, cât şi financiar. Cifrele de audienţă, execuţiile bugetare ale ultimilor ani, sondajele sociologice efectuate în rândul publicului, prestigiul de care se bucură pe plan internațional sunt probe incontestabile ale felului în care SRR își onorează zi de zi misiunea publică.

Toate aceste rezultate de necontestat, evidenţiate în Rapoartele anuale de activitate înaintate Parlamentului României, instituţie căreia S.R.R. i se subordonează, au fost obținute respectând, în literă şi în spirit, Legea nr.41/1994 privind organizarea şi funcţionarea Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) şi Societăţii Române de Televiziune (TVR).

Invocarea astăzi a unor inadvertențe în corpul Legii și a le folosi ca argument în a explica „criza în care se zbate de ani de zile TVR” este proba unei abordări nerealiste, sortite din start unui dureros eșec. Nu Legea a împins TVR în situația dramatică în care se află, ci modul în care a fost condusă până în prezent. Orice afirmație privind cusururile Legii (cu siguranță perfectibilă, ca orice altă lege) este flagrant infirmată de funcționarea și rezultatele SRR. O Lege proastă are efecte catastrofale oriunde se aplică. Cum poate susține cineva că Legea e vinovată când bilanțurile activității celor două societăți pe care le guvernează, SRR și TVR, sunt atât de diferite?

A ne imagina că TVR va fi salvată prin intervenții abrupte în Lege, în total dezacord cu mecanismul de funcționare a celor două societăți, nu numai că nu va produce providențiala salvare a televiziunii publice, dar riscă să producă grave și ireversibile perturbări în stabilitatea editorială şi financiară a SRR, a afirmat Ovidiu Miculescu.

Societatea Română de Radiodifuziune a avut de-a lungul anilor o constantă politică sincronizată permanent cu agenda cetăţeanului plătitor de taxă; iar această relaţie dintre un serviciu public şi oameni s-a consumat într-o deplină reciprocitate. Românii care plătesc taxa radio ascultă, primesc, într-o proporţie covârşitoare, programele posturilor Radio România şi beneficiază de toate produsele generate la nivel naţional sau internaţional de SRR. Niciun articol, niciun paragraf din Legea de funcționare nu a împiedicat SRR în buna și eficienta desfășurare a activității.

Managementul neperformant și perpetuat al TVR de după 2005 este singurul și adevăratul vinovat de situaţia de-o gravitate fără precedent în care a ajuns astăzi societatea.

Invocarea Legii 41/1994 ca pretext pentru lipsa de performanţă este inacceptabilă, câtă vreme serviciul public de televiziune a înregistrat în anul 2004 un profit net considerabil, conform Raportului de activitate al Consiliului de Administrație depus la Parlamentul României. În tot acest interval SRR a performat și performează respectând acelaşi act normativ! Deci nu Legea nr. 41/1994 este o piedică în calea performanței TVR, arată Ovidiu Miculescu.

Conform sondajelor de audienţă, în acest moment, cu peste 4,5 milioane de ascultători,Radio România este principala sursă de informaţii pentru public. De asemenea, într-o lume a tabloidizării şi subordonării mediei pe criterii discutabile, postul public de radio este cel mai important promotor al culturii autohtone la nivel național şi internațional.

Orice comparaţie între cele două societăți este menită să demonstreze faptul că succesul şi stabilitatea sunt posibile sub actualul cadru legislativ. Guvernați de aceeași lege, în timp ce SRR a construit Târgul Internaţional de Carte Gaudeamus (unul dintre cele mai mari şi respectabile din Europa) și Festivalul Internaţional al Orchestrelor Radio (o manifestare cu caracter de unicitate în peisajul cultural şi mediatic internaţional),TVR a închis canalul Cultural, singurul de gen în plan național! Totul depinde numai și numai de oamenii care au în mână corpul Legii, de capacitatea acestora de a reuși performanțele profesionale pe care Legea le permite!

Propunerea de modificare a Legii 41, aşa cum este ea acum, făcută ”pe picior” în procedură de urgență, fără consultări cu cele două societăți vizate, cu specialiștii în domeniu, nu reprezintă decât o ”perdea de fum” menită să ascundă incapacitatea celor responsabili de găsire a unor soluții reale și eficiente pentru a asigura redresarea financiară a televiziunii publice, în deplin acord cu Legea!

Punctul central al inițiativei legislative, imaginat ca o soluție de salvare a TVR-ului, rezidă în separarea funcției de decizie la nivelul conducătorului societății, ceea ce demonstrează o cunoaştere cel mult aproximativă a mecanismelor de funcţionare a celor două servicii publice, mai precizează Ovidiu Miculescu. El consideră că, mai mult, temelia acestei construcții este neconstituțională.

Aplicarea acestei modificări și nu numai a acesteia (de exemplu cele referitoare la desemnarea, funcționarea și atribuțiile Comitetelor Directoare) ar putea produce blocaje cu adevărat incontrolabile la nivelul tuturor palierelor celor două servicii publice. Un management performant înseamnă înainte de toate coerență în actul decizional, atribuții și responsabilități distinct marcate și asumate, pârghii clare și funcționale precum și un singur centru de comandă (verificat, desigur, de Consiliul de administrație). Totodată, operarea mecanică a unor asemenea modificări, fără a acorda palierului de management executiv pârghiile de acţiune necesare şi libertatea de a aplica legile specific industriei, inclusiv în mass-media publică, nu reprezintă o garanţie a performanţei şi, cu atât mai puţin, a îmbunătăţirii situaţiei financiare. Chiar si o propunere minora de modificare a Legii 41 trebuie sa aiba o finalitate realistă, funcțională și benefică serviciilor publice a căror activitate o reglementează.

Schimbarea legii de dragul schimbării va afecta nu doar calitatea actului editorial, cu influenţe directe asupra dreptului la informare pentru milioanele de ascultători şi useri, dar va avea efecte şi asupra SRR ca organizație: amestecarea atribuţiilor de conducere, perturbarea lanţului de decizie, demotivarea salariaţilor şi a managerilor, măcar prin prisma faptului că această iniţiativă legislativă superficială ar induce ideea că politicul ar premia incompetenţa managerilor TVR şi ar sancționa rezultatele foarte bune, palpabile, ale managementului şi ale personalului de execuţie din SRR.

Președintele Director General al SRR concluzionează că această inițiativă legislativă nu constituie în niciun caz o soluție pentru acoperirea/recuperarea celor aproape de 200 milioane euro a TVR.

În schimb, în opinia lui Ovidiu Miculescu, această inițiativă legislativă poate să compromită stabilitatea, performanța profesională și eficienta financiara a SRR. Cu alte cuvinte, să fie letală pentru Societatea Română de Radiodifuziune!
- See more at: http://www.romania-actualitati.ro/ovidiu_miculescu_srr_isi_onoreaza_zi_de_zi_misiunea_publica-87410#sthash.pktb6lUJ.dpuf

Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Știri 12 Iunie 2025, 19:08

Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

În ultimele două decenii, România a înregistrat un ritm susținut de creștere economică, impulsionat de...

Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei
Știri 12 Iunie 2025, 10:47

Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei

Acordul de parteneriat al Alianţei Regionale pentru Reconstrucţia Ucrainei înseamnă o planificare comună, investiţii...

Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei
Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene
Știri 12 Iunie 2025, 10:40

Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene

Şeful statului a spus, la o conferinţă de presă la Odesa, că s-ar fi făcut progrese la discuţiile de până acum, iar cele...

Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene
Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar
Știri 11 Iunie 2025, 14:43

Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar

Discuţiile dintre reprezentanţii PSD, PNL, USR şi UDMR se concentrează pe reducerea cheltuielilor statului şi combaterea...

Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar
Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă
Știri 10 Iunie 2025, 18:48

Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă

Aflat în vizită la Chişinău, preşedintele Nicuşor Dan a declarat că cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia...

Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă
Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord
Știri 10 Iunie 2025, 08:09

Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord

Toate propunerile avansate până acum au rămas însă în discuţie, dar majorarea taxelor va fi o soluţie de ultimă instanţă.

Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord
AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare
Știri 06 Iunie 2025, 09:47

AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare

AUR nu susţine creşterea taxelor şi impozitelor, ci ar insista pentru reducerea cheltuielilor legate de funcţionarea...

AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare
Sorin Grindeanu:  De la premier PSD până la a merge în opoziţie,  toate scenariile sunt pe masă
Știri 06 Iunie 2025, 09:39

Sorin Grindeanu: De la premier PSD până la a merge în opoziţie, toate scenariile sunt pe masă

Sorin Grindeanu spune că nici acum nu este sigur dacă PSD va rămâne la putere sau va trece în opoziţie.

Sorin Grindeanu: De la premier PSD până la a merge în opoziţie, toate scenariile sunt pe masă