Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Gradul de absorbţie a fondurilor europene s-a triplat, în ultimele şase luni

Gradul de absorbţie a fondurilor europene pe proiecte de transport a crescut de trei ori în ultimele şase luni, de la 38 la 113 milioane de euro, a declarat , luni, ministrul transporturilor, Anca Boagiu. FOTO: Agerpres

Gradul de absorbţie a fondurilor europene s-a triplat, în ultimele şase luni

Articol de Andreea Prisăcariu, 28 Martie 2011, 17:09

Anca Boagiu a precizat că şi-a propus să crească rata de absorbţie a acestor fonduri de la 4%, cât este în prezent, la 20%, până la sfârşitul anului.


"Ne-am propus ca în acest an să facem plăţi de 500 milioane de euro, ceea ce ne-ar duce la o rată de absorbţie de 20%, în condiţiile în care am mai avea încă patru ani la dispoziţie pentru cheltuirea fondurilor rămase din programul operaţional sectorial pentru transporturi. Ar fi fost de dorit, şi poate şi reuşim în perioada următoare, chiar să creăm un minister dedicat numai absorbţiei fondurilor comunitare, un minister care să coordoneze şi să aibă mult mai multă forţă decât are astăzi ACIS-ul. Dar, chiar şi aşa, faptul că premierul are frâiele în acest moment direct asupra coordonării programelor cred că este un element foarte important", a declarat Anca Boagiu.


În plus, ministerul şi-a propus ca până la sfârşitul anului să facă plăţi către beneficiari de 500 de milioane de euro.


În ceea ce priveşte traficul feroviar, Anca Boagiu a recunoscut că România a cunoscut un regres considerabil faţă de cel existent la nivelul Uniunii Europene, dar speră că până în 2013 ţara noastră să poată intra în lumea civilizată pe segmentul infrastructurii rutiere.


"Calea ferată a primit de la bugetul de stat 130 milioane de euro şi 500 milioane din fonduri structurale. Traficul feroviar a crescut cu 6% la nivel european, în timp ce la noi a scăzut cu 36%. Asta nu înseamnă că la nivelul companiilor a existat subfinanţare. Peste aceste cifre s-au asociat şi alţi factori. În ciuda faptului că anul 2013 nu este anul termen pentru a plăti proiectele, putem gândi că în acel an România poate intra în lumea civilizată în privinţa infrastructurii rutiere. Până în 2013, România va avea în plus faţă de momentul actual 463 de kilometri de autostradă. Tot până în 2013, vom începe cu siguranţă şi lucrările pe Comarnic-Braşov", a afirmat ministrul Transporturilor.


Printre temele abordate în cadrul seminarului se află subiecte ca îmbunătăţirea ratei de absorbţie a fondurilor europene de către România şi investiţiile în dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar şi aerian în 2011.


Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Știri 12 Iunie 2025, 19:08

Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

În ultimele două decenii, România a înregistrat un ritm susținut de creștere economică, impulsionat de...

Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei
Știri 12 Iunie 2025, 10:47

Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei

Acordul de parteneriat al Alianţei Regionale pentru Reconstrucţia Ucrainei înseamnă o planificare comună, investiţii...

Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei
Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene
Știri 12 Iunie 2025, 10:40

Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene

Şeful statului a spus, la o conferinţă de presă la Odesa, că s-ar fi făcut progrese la discuţiile de până acum, iar cele...

Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene
Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar
Știri 11 Iunie 2025, 14:43

Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar

Discuţiile dintre reprezentanţii PSD, PNL, USR şi UDMR se concentrează pe reducerea cheltuielilor statului şi combaterea...

Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar
Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă
Știri 10 Iunie 2025, 18:48

Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă

Aflat în vizită la Chişinău, preşedintele Nicuşor Dan a declarat că cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia...

Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă
Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord
Știri 10 Iunie 2025, 08:09

Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord

Toate propunerile avansate până acum au rămas însă în discuţie, dar majorarea taxelor va fi o soluţie de ultimă instanţă.

Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord
AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare
Știri 06 Iunie 2025, 09:47

AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare

AUR nu susţine creşterea taxelor şi impozitelor, ci ar insista pentru reducerea cheltuielilor legate de funcţionarea...

AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare
Sorin Grindeanu:  De la premier PSD până la a merge în opoziţie,  toate scenariile sunt pe masă
Știri 06 Iunie 2025, 09:39

Sorin Grindeanu: De la premier PSD până la a merge în opoziţie, toate scenariile sunt pe masă

Sorin Grindeanu spune că nici acum nu este sigur dacă PSD va rămâne la putere sau va trece în opoziţie.

Sorin Grindeanu: De la premier PSD până la a merge în opoziţie, toate scenariile sunt pe masă