Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Anca Boagiu dezvăluie "prestaţiile" companiei franceze Colas

Autostrada de la Bucureşti la Constanţa ar putea să rămână neterminată şi în acest an, pentru că la ora actuală unul din constructori a anunţat că renunţă unilateral la contract, invocând o mulţime de piedici.

Anca Boagiu dezvăluie "prestaţiile" companiei franceze Colas

Articol de Petruţa Obrejan, 11 Aprilie 2011, 18:46

Reţeaua naţională de autostrăzi rămâne deocamdată o poveste de spus urmaşilor, ţinând cont de ritmul în care se derulează construcţia acestora.

Aşa se face că acum România are mai puţin de 400 de km de autostradă, iar cele care sunt în construcţie sunt departe de a fi terminate, iar termenele se tot lungesc, mai ales după problemele apărute în ultima vreme la tronsonul Cernavodă-Medgidia din Autostrada Soarelui.

Sigur acum e că nimeni nu mai lucrează acolo, după ce compania franceză Colas a început să îşi strângă utilajele.

Nemulţumiri sunt de ambele părţi, şi firma respectivă, şi statul acuzându-se reciproc de incorectitudine.

Luni, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a făcut publice motivele pentru care e nemulţumită şi care au dus la decizia de reziliere a contractului cu Colas.


"Nu a fost finalizată proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei 20,3 km care reprezentau lungimea totală a tronsonului de autostradă. Acesta a fost şi motivul pentru care nu au fost în stare să obţină nici certificatul de urbanism, nici avizele şi acordurile necesare, inclusiv autorizaţia de construire. Mai mult decât atât, au fost solicitate costuri suplimentare importante. Discutăm despre un surplus de 16 milioane de euro, în condiţiile în care valoarea pe care consultantul a făcut-o arată că noul aliniament pe care trebuie să se situeze tronsonul de autostradă costă cu 5 milioane de euro mai puţin", a explicat ministrul.

Şi pentru a nu rămâne neterminată autostrada, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri, instituţie aflată în subordinea Ancăi Boagiu, va organiza cât de repede se poate o nouă licitaţie.

Oficiali din companie estimează că proiectul va fi revizuit în circa 30 de zile, în acelaşi termen fiind pregătită şi documentaţia pentru o altă licitaţie.

De cealaltă parte, compania franceză Colas susţine că vina aparţine doar Ministerului Transporturilor şi nici vorbă ca Anca Boagiu să rezilieze contractul, pentru că firma e cea care renunţă la acest proiect.

În plus, reprezentanţii Colas spun că lucrările au fost blocate pentru că exproprierile nu s-ar fi făcut la timp, vină care nu le aparţine.

De aceea, Colas anunţă că se va judeca cu statul român pentru recuperarea cheltuielilor de până la această oră.

Compania Colas, înfiinţată în 1929, e prezentă pe piaţa din România din 1991 şi a mai făcut lucrări de drumuri, de exemplu tronsonul Lehliu-Drajna, tot din Autostrada Soarelui, DN Urziceni-Buzău, reabilitarea DN 17 în judeţul Suceava sau DN 21, între Slobozia şi Drajna.

Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Știri 12 Iunie 2025, 19:08

Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

În ultimele două decenii, România a înregistrat un ritm susținut de creștere economică, impulsionat de...

Leonardo Badea, despre creșterea economică: Dincolo de ritm, contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei
Știri 12 Iunie 2025, 10:47

Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei

Acordul de parteneriat al Alianţei Regionale pentru Reconstrucţia Ucrainei înseamnă o planificare comună, investiţii...

Acord de parteneriat româno-ucrainean pentru reconstrucţia Ucrainei
Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene
Știri 12 Iunie 2025, 10:40

Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene

Şeful statului a spus, la o conferinţă de presă la Odesa, că s-ar fi făcut progrese la discuţiile de până acum, iar cele...

Întâlniri zilnice la Palatul Cotroceni cu partidele pro-euorpene
Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar
Știri 11 Iunie 2025, 14:43

Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar

Discuţiile dintre reprezentanţii PSD, PNL, USR şi UDMR se concentrează pe reducerea cheltuielilor statului şi combaterea...

Echipele tehnice ale partdielor pro-europene caută soluţii pentru reducerea deficitului bugetar
Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă
Știri 10 Iunie 2025, 18:48

Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă

Aflat în vizită la Chişinău, preşedintele Nicuşor Dan a declarat că cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia...

Nicuşor Dan: Cea mai mare ameninţare pentru regiune rămâne Federaţia Rusă
Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord
Știri 10 Iunie 2025, 08:09

Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord

Toate propunerile avansate până acum au rămas însă în discuţie, dar majorarea taxelor va fi o soluţie de ultimă instanţă.

Întâlnirea Nicușor Dan - partide parlamentare s-a încheiat fără un acord
AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare
Știri 06 Iunie 2025, 09:47

AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare

AUR nu susţine creşterea taxelor şi impozitelor, ci ar insista pentru reducerea cheltuielilor legate de funcţionarea...

AUR nu susţine măsurile de austeritate discutate de partidele aflate la guvernare
Sorin Grindeanu:  De la premier PSD până la a merge în opoziţie,  toate scenariile sunt pe masă
Știri 06 Iunie 2025, 09:39

Sorin Grindeanu: De la premier PSD până la a merge în opoziţie, toate scenariile sunt pe masă

Sorin Grindeanu spune că nici acum nu este sigur dacă PSD va rămâne la putere sau va trece în opoziţie.

Sorin Grindeanu: De la premier PSD până la a merge în opoziţie, toate scenariile sunt pe masă