Contractul Bechtel a fost renegociat

Guvernul a avizat noul contract cu compania americană Bechtel pentru construirea autostrăzii Transilvania.

Adăugat: 29 Septembrie 2011
Ultima actualizare:29 Septembrie 2011

Politica Romaneasca
trimite pe mail

În urma renegocierii, costurile au scăzut cu aproape 50%, economia la bugetul de stat fiind astfel de şase miliarde de euro.

Modificarea contractului cu compania americană Bechtel permite reduceri semnificative, la costurile de construire a autostrăzii Transilvania, dar şi scoaterea la licitaţie a tronsoanelor neîncepute, a declarat, miercuri, ministrul transporturilor, Anca Boagiu.

Ea a precizat că, în acest moment, economia realizată la buget se ridică la aproape şase miliarde de euro.  
"Principalele clauze care au fost modificate şi care au adus economii substanţiale sunt reducerea obiectului contractului cu cele şase secţiuni care n-au fost începute, rezolvarea pretenţiilor ridicate de companie, cele 380 de milioane de euro claim-uri, de unde am redus 265 de milioane", a arătat ministrul transporturilor.

♦Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la şapte ani de la lansarea proiectului, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.

 

 

♦Până în prezent au fost construiţi doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.

Anca Boagiu a subliniat că în noul contract  au fost schimbate şi termenele de plată, dar şi clauza potrivit căreia, România trebuia să plătească lunar, un milion de euro companiei, indiferent  dacă se lucra sau nu la autostradă,  în acea lună.

"Au fost schimbate termenele de plată. Eram obligaţi să plătim orice factură în termen de 25 de zile, acum se vor plăti la 65 de zile. Au fost eliminate toate clauzele de indexare şi cele cu privire la costurile indirecte. Exista o clauză în contract, conform căreia, şi dacă lucrau, şi dacă nu lucrau, erau îndreptăţiţi să primească lunar suma de un milion de euro", a  dezvăluit Anca Boagiu.

Dacă lucrările la autostrada Transilvania ar fi continuat la preţurile din contractul iniţial, costul total al proiectului ar fi fost de 10 miliarde de euro.



Autor:
Petruţa Obrejan
Editor:
Simona Mihăescu
Adăugat:
29 Septembrie 2011


Articole pe aceeasi tema


Toate câmpurile sunt obligatorii.

Reafiseaza